فنی و مهندسی

گروه فنی ومهندسی تعاونی دخان با بهره گیری از مهندسان و متخصصین صنایع تولیدی محصولات دخانی و بسته بندی به صورت تخصصی در زمینه های پشتیبانی فنی ، تولید و تامین و تدارک لوازم و قطعات صنعتی فعالیت می کند. این گروه مهندسی توانسته است با جذب متخصصین با تجربه و اتکا به دانش آنها مسیر خود را در این صنعت پیچیده و کاملا تخصصی پیدا کند.
فعالیت اصلی این شرکت در سه سرفصل کلی پشتیبانی فنی و تولید و آموزش و پرورش نیروهای متخصص و همچنین تامین و تعمیر قطعات و دستگاه های صنعتی می باشد. بالغ بر 30 شرکت و عاملیت صنعتی سیگار در کشور مشغول تولید این محصولات می باشند. غالب ماشین آلات از کشور های اروپایی از جمله آلمان، ایتالیا و فرانسه وارد می شود. تخصص و تجربه در ماشین آلات صنعت دخانیات از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و متاسفانه در هیچ دانشگاه و یا مرکز آموزشی و فنی حرفه ای (در داخل کشور) آموزش های مرتبط با آن ارائه نمی گردد. در این میان پشتیبانی تولید (Production Support) و پشتیبانی فنی (Maintenance Support) برای صاحبان سرمایه از اهمیت بسزایی برخوردار است و این خدمات با مبالغ بالای ارزی (بصورت دلار و یورو) توسط شرکت های خارجی تامین می گردد. با توجه به سابقه بالا و داشتن تجربه و دانش کسب شده در بخش ماشین آلات نسل قدیم و جدید، این مجموعه دارای پرسنل فنی و مجرب با دانش روزآمد می باشند.
شرکت تعاونی دخان خدمات با توجه به احساس نیاز مبرم صنعت کشور در این زمینه، اقدام به تاسیس بخش فنی ومهندسی، بمنظور ارائه ی خدمات به عاملین صنعتی و همچنین شرکت دخانیات ایران نموده است.

بخش فنی و مهندسی دارای چند دپارتمان به شرح ذیل می باشد:

1- دپارتمان آموزشی
2- دپارتمان پشتیبانی تولید و فنی
3- دپارتمان تامین مواد و قطعات

کاتالوگ فنی و مهندسی

بازسازی ماشین آلات توسط بخش مهندسی